1 december 2019

Vaders in de literatuur

Op zondag 1 december presenteert Adriaan van Dis in het Literatuurmuseum een middag over vaders in de literatuur. Bezongen, gehaat en geliefd.

Vaders. Ze zijn onder vele gedaanten in de Nederlandse literatuur terecht gekomen. De literaire middag 'Vaders in de literatuur' belicht de vader vanuit het kind- én vaderperspectief. Aleid Truijens introduceert het vaderthema, en Nelleke Noordervliet, Peter Buwalda en Alma Mathijsen spreken over hun favoriete literaire vader. Adriaan van Dis gaat in gesprek met filosoof en psychiater Damiaan Denys, o.a. bekend van VPRO’s Zomergasten, die speciaal voor deze gelegenheid drie vaderromans heeft gelezen, waaronder Karakter van F. Bordewijk. Het programma wordt gelardeerd met liedjes over vader, gezongen door Rob Sprinkhuizen.

Praktische informatie:

Waar:

Literatuurmuseum

Datum:

Zondag 1 december

Tijd:

13.30 uur - 16.30 uur

Kosten:

€ 29,90 incl borrel en entree tot het museum

Kaarten:

Klik hier voor kaarten en meer info