Literatuur op het Plein

Hoe is het om in een gedicht te stappen en dit te beleven met al je zintuigen? Kom tijdens de Museumnacht op zaterdag 21 oktober naar het Plein in Den Haag en ontdek het zelf!

Kom naar het speciale LiteratuurmuseumLab op het Plein en probeer een van de virtual-reality-brillen. Ontspan en laat je onderdompelen in een andere wereld. Even ben je alleen nog maar ogen en gedachten. Een paar minuten lang beleef je in woord en beeld de poëtische VR-experience 'Zonder Handen' van dichter Micha Hamel en kunstenaar Demian Albers. Pure literatuur in 3D.

Let op: het Literatuurmuseum zelf is gesloten tijdens de Museumnacht.

De installatie ‘Zonder Handen’ is tot stand is gekomen binnen ‘Literatuur op het scherm’, een programma van het Nederlands Letterenfonds en het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie.