vanaf 1 november 2016

Letterkundig Museum wordt Literatuurmuseum

Vanaf 1 november gaat het Letterkundig Museum verder onder de naam Literatuurmuseum. Kom dwalen tussen schrijvers en verhalen.

Ruim zestig jaar – vanaf de openstelling in 1954 – is het Letterkundig Museum een vertrouwde naam in de letterenwereld. Die naam verdwijnt nu, het museum zelf uiteraard niet. Sterker: het is nog nooit zo levendig en aanwezig geweest. Vanaf 1 november gaat het museum verder onder de naam Literatuurmuseum. De naam Kinderboekenmuseum blijft gehandhaafd. Beide musea zijn verenigd in de Stichting Nederlands Literatuurmuseum en Literatuurarchief (voorheen Nederlands Letterkundig Museum en Documentatiecentrum).

Van Letterkundig Museum naar Literatuurmuseum: een kleine wijziging, maar een wereld van verschil. De aanduiding ‘Literatuurmuseum’ doet recht aan het werkterrein van het museum, literatuur in de brede betekenis van het woord.